Info Kampen

Een scoutskamp, wat is dat?

Geen Scouts zonder een echt scoutskamp! Maar wat is dat nu juist? Elke zomer ontdekken we met alle leden, leiding en een fantastische kookploeg een zorgvuldig uitgekozen stukje Vlaanderen. Dit alles perfect afgestemd op elke leeftijdsgroep om er voor iedereen een onvergetelijk kamp, en hoogtepunt van de zomervakantie van te maken! Om ook de ouders en familie een kijkje te laten nemen in het kampleven organiseren we elk jaar onze bezoekdag op 10 augustus, compleet met een heerlijke BBQ verzorgd door onze kookouders!

Kapoenen

Het kamp voor onze kapoenen organiseren we onder het motto "kort maar krachtig"! Van 6 t.e.m. 10 augustus hebben zij het meest van iedereen recht op luxe om spel en plezier op de eerste plaats te kunnen zetten. Met een slaapplaats in een gebouw en eten dat voorzien wordt door de kookouders kunnen de kapoenen er volledig uitgerust en met volle maag een topkamp van maken!

Welpen

Aan de welpen wordt een iets langer kamp gegund, net als wat extra rust voor de ouders ;). Zij trekken eropuit van 4 t.e.m. 10 augustus en kunnen zich dus nog 2 dagen meer bij ons uitleven! Net als de kapoenen kunnen ze wel nog elke dag genieten van de culinaire hoogstandjes van onze kookploeg. Wel wordt het voor de welpen tijd voor iets stoerder! Daarom zorgt de leiding ervoor dat er bij aankomst tenten klaarstaan om in te slapen. Kei gezellig toch?!

Jongverkenners

Voor de jongverkenners begint het echte avontuur! Zij gaan samen met de verkenners en de leiding van 1 t.e.m. 12 augustus op kamp en dat doen we natuurlijk met de fiets! Aankomen op een leeg terrein dus, wat betekent dat we meteen aan de slag gaan om samen onze tenten op te zetten en aan de sjorconstructies te beginnen. We sjorren niet enkel onze eigen tafels, maar ook een keuken! De jongverkenners nemen namelijk wat werk van de kookouders uit handen en gaan zelf elke middag aan de slag met hun kookkunsten. Dit alles, plus zotte activiteiten zoals een tweedaagse, zorgen voor een avontuurlijk topkamp!

Verkenners

Net als de jongverkenners gaan ook de verkenners voor de volledige kampervaring. Zelf aan de slag en 12 dagen vol zotte activiteiten met net dat ietsje meer pit! Niet enkel dat, maar ook laten ze 1 keer om de 3 jaar het bekende Vlaanderen achter zich en begeven ze zich naar het buitenland. Een buitenlands kamp dat elke keer weer garant staat voor memorabele locaties, unieke activiteiten en een toffe groep!

Ik ga op kamp en ik neem mee:

Op kamp gaan, da's wat anders dan thuiszitten! Een onderbroek te weinig of een sok van iemand anders mee? Dat hoort er natuurlijk bij. Desondanks zit je sowieso safe als je je aan volgende lijst houdt!

Toiletgerief

Handdoek